wtorek, 6 stycznia 2015

Bankietowa z serkiem wiejskim

Bankietowa z serkiem wiejskim

 
 


  • Składniki

     
    500 g serka wiejskiego
    1 pęczek szczypiorku
    6 jajek
    1 puszka groszku konserwowego
    20 dag mielonki tyrolskiej w kawałku
    1 słoik papryki konserwowej
    1 ogórek zielony wąż
    1 cebula
    3 mniejsze pomidory
    sól, pieprz do smaku
    4 łyżki majonezu
    2 łyżki ketchupu



  • Sposób przygotowania

     
    Serek wiejski odsączyć na sitku, tak samo groszek. Szczypiorek opłukać i posiekać. Jajka ugotować na twardo i pokroić w kostkę. Mielonkę, paprykę, ogórka, cebulę i pomidory również pokroić w kostkę. Wszystkie składniki odsączyć na sitku z nadmiaru płynów.
     
    Majonez dokładnie wymieszać z ketchupem aż powstanie jednolity sos.
     
    W misce układać warstwami : pomidory cebulę posypać solą i pieprzem ogórek zielony papryka konserwowa mielonka tyrolska serek wiejski groszek konserwowy sos majonezowo - ketchupowy jajka szczypiorek
     
    Schłodzić.
     
    Zamiast mielonki tyrolskiej można użyć szynki konserwowej.

45 komentarzy:

  1. To dla mnie swego rodzaju nowość, bo nie jadłam jeszcze serka wiejskiego w sałatce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zabieram się za jej przyrządzanie:-) Wygląda apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię papryki konserwowej czy można czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  4. Można dać ogórek konserwowy lub dowolne warzywo w occie.
    Można również pominąć, ale wtedy sałatka będzie miała o wiele delikatniejszy smak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile trzeba dodać ogórka konserwowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIE PISZE NIC O KONSERWOWYM

      Usuń
    2. Pani pytała czym może zastąpić paprykę konserwową i stąd ten ogórek konserwowy :)

      Usuń
  6. Witam. Nie dostałam odpowiedzi na pytanie: Ile trzeba dodać ogórka konserwowego do sałatki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam ale jestem na wyjeździe i internet mam tylko w telefonie, który niestety szwankuje :(
      Ogórków potrzeba 6 sztuk (średniej wielkości) - powinny wystarczyć na jedną warstwę sałatki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź.Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Musze dzisiaj wyprobowac,bo nie dlugoElzbiety,moje imieniny.

    OdpowiedzUsuń
  8. ogórek zielony nie konserowy ?? to aż 6ogórków??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie nie ogórek zielony tak jak w przepisie 1 sztuka ale Pani wcześniej pytała czym można zastąpić paprykę konserwową, napisałam, że paprykę konserwową można zastąpić ogórkami konserwowymi i stąd te 6 ogórków konserwowych :)

      Usuń
    2. Moze czasami trzeba czytać ze zrozumieniem :) Skoro w przepisie jest zielony, a pani pyta czym paprykę zastąpić ,to chyba logiczne ,ze chodzi o zastąpienie czegoś czym innym.

      Usuń
  9. Wygląda apetycznie :) w piątek zrobię na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja pominęłam paprykę, ponieważ domownicy nie lubią, dodałam kiszonego ogórka i wszystko wymieszałam (gdy będzie jakaś impreza, zrobię układaną ;) ), jest super :) Rewelacyjny przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sałatka skradła Państwa serduszka :)
      Dziękuję za wypróbowanie przepisu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam okazję jeść taką sałatkę, pycha!!! A tu proszę - mam przepis super!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda tak wiosennie <3 Musi być przepyszna :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bardzo często dodaję serek wiejski do sałatki nawet gdy to jest tylko pomidor,ogórek i cebulka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie proste sałatki są najlepsze :)
      A już jak dodaje się do nich serek to cudo :)

      Usuń
  15. ten serek wiejski to o taki chodzi co jest w małych pojemniczkach tak jak np smietana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, to właśnie taki serek.
      Nie ma różnicy czy ten zwykły czy ten 3% tłuszczu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. A czy zamiast mielonki tyrolskiej można dac konserwę z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konserwa z puszki może się rozpaść. Jako zamiennik mielonki polecam zwykłą szynkę konserwową :)

      Usuń
  17. Czy majonezem smarować każdą warstwę?

    OdpowiedzUsuń
  18. czy można ja zrobić dzień wcześniej? Mam imprezę w niedziele a chciałam ja zrobić w sobotę :) MOŻNA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można przygotować ją dzień wcześniej :-)

      Usuń
  19. A czy można sałatkę wymieszać a nie układać warstwowo?

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy zamiast groszku można dac kukurydze?
    Albo czym zastąpić groszek bo nue bardzo go lubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można groszek zastąpić kukurydzą lub po prostu go pominąć.

      Usuń
  21. Zamiast szynki mozna zastąpić wędzona piersią z kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że wędzona pierś zbytnio smakiem zdominuje całą sałatkę.

      Usuń
  22. Witam, czy zamiast samego majonezu można zrobić sos czosnkowy na bazie majonezu i jogurtu naturalnego? Czy to raczej popsuje smak sałatki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :-) Można dać sos czosnkowy ale radziłabym bardziej łagodny i żeby nie dodawać już ketchupu.

      Usuń
  23. A zamiast groszku ktorego nie lubie mozna dac kukurydze

    OdpowiedzUsuń