sobota, 5 marca 2016

Pasztet z jajek

Dzień dobry :)
Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami.
Czas pomyśleć o menu świątecznym.
W tym roku na moim stole nie zabraknie pasztetu z jajek.
Uwielbia go moja rodzinka dlatego nie może go zabraknąć.

 Pasztet z jajek









Składniki
12 jajek
15 dag żółtego sera
1 pęczek natki pietruszki
3/4 szklanki bułki tartej
1 cebula
50 gram stopionego masła
2 łyżki bułki tartej
100 ml kwaśnej śmietany 18 %
sól do smaku
pieprz do smaku
masło do smażenia
Sposób przygotowania
10 jajek ugotować na twardo. Ostudzić, obrać i pokroić w kostkę. Ser zetrzeć na tarte o dużych oczkach (2 łyżki odłożyć do posypania wierzchu). Pietruszkę opłukać i posiekać. Cebulę obrać i usmażyć na maśle. Do pokrojonych jajek dodać ser, natkę pietruszki, 2 surowe jajka, bułkę tartą, cebulę oraz kwaśną śmietanę. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Dobrze wszystko razem wymieszać. Masę przełożyć do keksówki. Na wierzchu posypać 2 łyżkami bułki tartej oraz 2 łyżkami startego sera. Polać stopionym masłem. Piec 30 minut w 180 st C. Po upieczeniu ostudzić.

Pasztet podany na talerzu od Porcelany Bogucice .

6 komentarzy:

  1. Super pomysł, muszę zrobić taki pasztet :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam już taki pasztet ale jeszcze nie robiłam :) wygląda pysznie :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie taki pasztet też obowiązkowy , pyszny jest

    OdpowiedzUsuń
  4. Super propozycja, jajka na Wielkanoc obowiązkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pasztecik! :) Idealny na święta i nie tylko! :)

    OdpowiedzUsuń