wtorek, 22 marca 2016

Babka cytrynowa

Święta Wielkanocne tuż tuż.
Dlatego na moim stole nie zabraknie pysznej babki cytrynowej :)
Chociaż powiem Wam, że babki u mnie nie tylko na Wielkanoc.
 Moja córa uwielbia babki, babeczki dlatego też wspólnie je pieczemy dosyć często :)

 Babka cytrynowa
 





Składniki
180 ml jogurtu naturalnego
sok z 2 cytryn
3/4 szklanki cukru
3 jajka
1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
lukier
Sposób przygotowania
Jajka ubić mikserem razem z cukrem i szczyptą soli do białości. Cały czas ubijając dodać olej, jogurt naturalny, sok z cytryn oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dobrze razem wymieszać, żeby nie było grudek. Ciasto przełożyć do formy keksowej wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. Piec 40 - 50 minut w 180 st C lub do tak zwanego "suchego patyczka". Ostudzić. Zimną babkę polać lukrem.
Babeczkę upiekłam w formie od PapilArt .

4 komentarze:

  1. Pyszna! bardzo lubię cytrynową babkę

    OdpowiedzUsuń
  2. witam bardzo fajna babka ja mam na moim nowym blogu bananową pozdrawiam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uwagę :)
      Już poprawiłam :)
      Jogurt dodaje się w tym samym czasie co olej i sok z cytryny :)
      Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń