niedziela, 4 sierpnia 2019

Muffinki kukurydziane z porzeczkami

Dzień dobry :)

Muffiny robię dość często.
Takie tradycyjne, pszenne, jogurtowe czyste lub z owocami.
Wszystko zależy co aktualnie mam pod ręką :)
Tym razem postanowiłam przygotować je z mąki kukurydzianej. 
I wiesz co, pokochałam je.
Owoce mogą być do nich dowolne.
Ja akurat miałam porzeczki i to tez je właśnie użyłam do muffinek.

 Muffinki kukurydziane z porzeczkami



Składniki
 
2 szklanki mąki kukurydzianej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2/3 szklanki cukru
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju
1 jajko
2 łyżeczki cukru waniliowego
20 dag czerwonych porzeczek
 
Sposób przygotowania
 
Czerwone porzeczki opłukać, osuszyć i oddzielić od gałązek.
Mąkę przesiać do miski z proszkiem do pieczenia.
Dodać cukier i cukier waniliowy.
Przemieszać łyżką.
Wlać mleko i olej.
Wbić jajko i wymieszać tylko do połączenia składników.
Formę do pieczenia muffinek wyłożyć papilotkami.
Nałożyć do każdej po 2 łyżki ciasta.
Na to posypać czerwoną porzeczkę.
Następnie na porzeczkę nałożyć 2 łyżki ciasta.
Wierzch posypać porzeczkami.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 30 minut w 190 st C.
Po upieczeniu ostudzić.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz