czwartek, 5 lutego 2015

Blok kakaowy

Smak mojego dzieciństwa.
Pamiętam jak moja mama go robiła.
A ja siedziałam przy lodówce i czekałam aż będzie można spróbować
i co chwilę pytałam ... można już ... (co bardzo irytowało moją mamę, bo przecież musiało się odstać całą noc w lodówce).

Blok kakaowy
 
 

 
 
 
Składniki
 
0,5 szklanki mleka 
400 g mleka w proszku pełnotłustego
1,5 szklanki cukru
4 łyżki kakao
250 g masła
200 g herbatników petit-beurre
 
 
Sposób przygotowania
 
Mleko, cukier i masło przełożyć do garnka. Wszystko razem rozpuścić. Mieszać, aby się nie przypaliło. Ostudzić. Do schłodzonej mieszanki wsypywać porcjami mleko w proszku wymieszane z kakao. Mieszać najlepiej mikserem. Należy to robić w miarę szybko, ponieważ masa gęstnieje w mgnieniu oka. Na samym końcu do gotowej masy dodać pokruszone herbatniki. Wymieszać. Całość przełożyć do keksówki wyłożonej najlepiej folią spożywczą. Odstawić do stężenia , najlepiej na całą noc, do lodówki.

Jeżeli podoba się komuś filiżanka można ją znaleźć tu.

5 komentarzy:

  1. Też za mną chodzi od dawna. Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A za mna tez chodzi i własnie ppo niedzieli robic bede, mam duzo mleka w proszku, muszę wykorzystac

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu a ja tego nie znam . Moja Mama nie robila (chyba ;) ) , no chyba ze nie pamietam . Musze sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu ciągle obiecuje sobie że zrobie taki blok, widząc go u ciebie chętnie wpadłabym do ciebie na kawałeczek.
    Wygląda tak smacznie że musze go kiedyś zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam takiego bloku ale już widzę, że mam czego żałować.

    OdpowiedzUsuń