czwartek, 22 września 2016

Leczo z cukinią

Dzień dobry :)
Koniec lata to u mnie szczególny czas, oczywiście pod tytułem "jedzenie".
Cały rok czekam, żeby przygotować swoją ukochaną potrawę.
Leczo <3 
Nigdy nie mogę się nim najeść, zawsze za mało.
Zobaczcie moją wersję tego dania :)
Komu by posmakowało ?

Leczo z cukinią




Składniki
1 kilogram papryki (u mnie żółta i czerwona)
1 kilogram pomidorów (użyłam Limy)
0,5 kilograma cebuli
1 duża cukinia
200 gram koncentratu pomidorowego
2 łyżki cukru
sól do smaku
pieprz do smaku
olej do smażenia
Sposób przygotowania
Warzywa opłukać i osuszyć. Cebule obrać i pokroić w piórka. Papryki przeciąć na pół, wyciąć gniazdo nasienne i pokroić je w większą kostkę. 
Pomidory pokroić w mniejsze kawałki.

 Z cukinii odkroić końcówki i resztę pokroić w większą kostkę. Warzywa usmażyć (każde osobno) na oleju posypując je solą. Najpierw papryki, potem cebule, cukinię i na końcu pomidory. Usmażone warzywa przełożyć do garnka. Dodać koncentrat pomidorowy, cukier oraz sól i pieprz do smaku. Dobrze razem wymieszać. W razie potrzeby, gdy leczo będzie za gęste można dolać wodę. Podawać na gorąco najlepiej z białym pieczywem.
Przy krojeniu warzyw pomógł mi nóż firmy Fiskars.
Powiem Wam, że krojenie szło jak po masełku.

2 komentarze: