niedziela, 4 września 2016

Łabędzi puch

Dzień dobry :)
Tym razem wpis z serii "niedzielne wypiekanie".
Z koleżankami blogerkami piekłyśmy ciasto "Śnieżny puch".
Przepis został zaczerpnięty z bloga Justynki.
Ja znałam to ciasto wcześniej pod nazwą "Łabędzi puch" i dlatego też taki właśnie u mnie :)
Koniecznie wypróbujcie przepis, bo ciacho rewelacja :)
 Poniżej możecie zobaczyć jak ciacho mi wyszło.

Łabędzi puch







Składniki


SPÓD


200 gram herbatników petit-beuerre

100 gram masła


MASA


500 gram sera homogenizowanego naturalnego

3 łyżki cukru pudru

3 śnieżki

1,5 szklanka mleka

2 galaretki cytrynowe

500 ml wrzącej wody


WIERZCH


50 gram masła

1 łyżka cukru

6 łyżek wiórek kokosowych



Sposób przygotowania


SPÓD


Herbatniki rozkruszyć w malakserze. Masło roztopić, ostudzić i dodać do herbatników. Wymieszać i wyłożyć na spód tortownicy o średnicy 24 cm. Dobrze docisnąć i wyrównać. Odstawić do schłodzenia.


MASA


Galaretki dobrze rozpuścić w 0,5 litra wrzącej wody. Ostudzić. Mleko przelać do miski. Wsypać śnieżki i ubić do momentu uzyskania puszystej piany. Dodać cukier puder i ser homogenizowany. Wymieszać. Do masy serowej powoli wlewać ostudzoną galaretkę. Dobrze połączyć wszystkie składniki. Masę wylać na wcześniej przygotowany spód. Przełożyć do lodówki do stężenia.


WIERZCH


Do garnka przełożyć masło, cukier i wiórki kokosowe. Cały czas mieszając wiórki podsmażyć do czasu, aż uzyskają brązowy kolor. Uważać, żeby się nie przypaliły. Ostudzić i przełożyć na wierzch ciasta.


Ciasto przetrzymywać najlepiej w lodówce.
Ciasto podałam na talerzach od Porcelany Bogucice

Ciasto przygotowywałam wspólnie z:
- Bożenką
Angeliką
- Ewą  

Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
 www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

Ciasto z tego przepisu wykonała Pani Sylwia

23 komentarze:

  1. Poczęstuję się bo dzis nic nie mam do kawy a u Ciebie tak smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Częstuj się częstuj :) Ciacho pyszne :)

      Usuń
  2. Pięknie się prezentuje. :)
    Zapraszam na swój blog. :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ważne..śnieżny czy łabędzi..ważne, że smaczny..dzięki za wspólne pichcenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciasto! Takie lekkie i delikatne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania przepisu, ponieważ ciasto wyszło świetne :)

      Usuń
  6. Kasiu jak dla mnie idealne ciasto:) przepysznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika dziękuję za miłe słowa.
      Zachęcam do wypróbowania ciasta :)

      Usuń
  7. Muszę koniecznie je zrobić, nie dałam rady zrobić z wami :-) pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne Ci wyszło. Ja robiłam śnieżny puch z lekko modyfikacją. Jeszcze nie wiem jak smakuje, ani jak się będzie prezentować. Pozdrawiam i dziękuję za wspólną zabawę

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciacho i pięknie wygląda:) dziękuję za wspólne sernikowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja znam pod tą nazwą zupełnie inne ciacho a tu proszę jakie zaskoczenie.... ciacho wygląda na lekkie i puszyste...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. twoja wersja wygląda baaardzo dostojnie:) Dzięki za wspólne pichcenie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. słyszałam o tym cieście, ale nigdy nie robiłam. wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Co prawda jeszcze nie weekend ale ja już dziś się poczęstuję kawałeczkiem, można?

    OdpowiedzUsuń
  14. Super ciasto tylko zamiast wiurek dalam galaretke

    OdpowiedzUsuń