poniedziałek, 2 listopada 2015

Babka marcepanowa



Przyznam Wam się kochani :)
Uwielbiam babki :)
Czy to piaskowa, czy jogurtowa, marmurkowa czy z makiem, jak dla mnie nie ma znaczenia. 
Uwielbiam wszystkie :)
Dzisiaj też mam dla Was przepis na babkę :)
Tym razem z marcepanem :)
Zapraszam :)

Babka marcepanowa








Składniki
 
200 g marcepanu
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru
3 jajka
1 mały jogurt naturalny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
cukier puder do posypania
 
 
Sposób przygotowania
 
Marcepan pokroić na małą kostkę. Razem z pozostałymi składnikami przełożyć do miski. Wszytko dokładnie wyrobić na jednolitą masę. Formę keksową wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej ciasto. Piec 1 godzinę w 180 st C. Po upieczeniu ostudzić i posypać cukrem pudrem.

Babka podana na talerzu z kolekcji Porcelany Bogucice

12 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu uwielbiam babki. Pyszna musi być :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babki nigdy sie nie znudzą. :) Kolejny świetny przepis do wypróbowania. Babeczka super. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam babki do herbaty :) Ta musi mieć piękny aromat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ta babka jest stosunkowo słodka, czy dla osób które nie lubią zbyt słodkich deserów będzie akurat?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę dodać niepełną szklankę cukru (3/4 szklanki) i będzie dobrze :)

      Usuń
    2. Dzięuje:)

      Usuń
    3. Polecam się na przyszłość :)
      Mam tylko nadzieję, że babeczka będzie smakowała :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Pięknie wygląda Twoja babka. Ja dopiera zaczynam lubić babki, więc dopytam o szczegóły: ten jogurt ma być 150 czy 200 g? Rozumiem, że nie trzeba ucierać jajek z cukrem i po kolei następne składniki dodawać?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo :)
    Jogurt 180 gram :)
    Kochana nie trzeba po kolei ucierać składników.
    Wszystkie składniki do michy i wyrabiamy :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, to dobrze, że zapytałam, bo to nietypowa pojemność u mnie. Dzięki za błyskawiczną odpowiedź i trzymaj kciuki, bo nie jestem mistrzynią świata w pieczeniu babek.

    OdpowiedzUsuń