piątek, 28 listopada 2014

Pierniczki

Co roku je pieczemy na Święta.
Jedni miękkie inni kruche.
Ja jednak wolę te kruche.
Co roku porcja z tego przepisu musi być.
Czasami robię więcej chowam w pudełko i mam jak znalazł na wielki apetyt w ciągu roku.

Zapraszam !!!

Pierniczki



Składniki

1 kg mąki pszennej

3 jajka
25 dag miodu
25 dag cukru
1 kostka masła
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka kakao
1 łyżeczka wody
1 op przyprawy do piernika


Sposób przygotowania

W rondelku roztopić masło, miód, cukier, przyprawę do piernika i kakao. Wymieszać i ostudzić. Gdy przestygnie wbić jajka, dodać mąkę, sodę oczyszczoną rozpuszczoną w 1 łyżeczce wody i dobrze wyrobić jednolite ciasto. Wyjmować z miski partiami i rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy. Wykrawać ciasteczka, układać na blaszce wyłożonej pergaminem i piec 10 minut w 160-180 st C. Dowolnie ozdobić.


4 komentarze:

  1. oj też muszę się wziąć za pierniki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wyglądają !
    ja w tym roku robię kruche ciacha :) dla odmiany, bo mi z domu za bardzo jeść nie chcą pierniczków i musiałam porozdawać ostatnio

    OdpowiedzUsuń