niedziela, 24 marca 2019

Brownie z kremem ajerkoniakowym

Brownie z kremem ajerkoniakowym

Przepyszne ciasto.
Łatwe w przygotowaniu.
Krem z ajerkoniaku i bezy idealnie do niego pasują.
Do ciasta podałam sok pomarańczowy Hortex.
Jego kwaskowy i orzeźwiający smak przełamuje słodycz ciasta.




Składniki


CIASTO


200 gram gorzkiej czekolady

200 gram masła

6 jajek

300 gram cukru

100 gram mąki pszennej


KREM


200 gram masła

180 ml ajerkoniaku

2 łyżeczki cukru waniliowego


WIERZCH


100 gram bez



Sposób wykonania


CIASTO


Czekoladę połamać na małe kawałki.

Razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej.

Odstawić do lekkiego przestygnięcia.

Jajka ubić z cukrem do białości.

Pod koniec ubijania dodać mąkę.

Cały czas ubijając wlewać cienką strużką rozpuszczoną czekoladę z masłem.

Dokładnie wszystko razem ze sobą połączyć.

Blachę o wymiarach 25 cm / 36 cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Przelać ciasto.

Wstawić do nagrzanego piekarnika.

Piec 20 minut w 190 st C.

Wystudzić.


KREM


Miękkie masło utrzeć na puszystą masę.

Dodać ajerkoniak i cukier waniliowy.

Dokładnie wymieszać.

Ajerkoniak musi być w temperaturze pokojowej.


Na wystudzone ciasto rozsmarować krem.

Na wierzchu rozkruszyć bezy.

Wstawić do lodówki i schłodzić minimum 3 godziny.
 #durszlakXhortex #hortex #odmatkinatury
Wiosenny konkurs od Matki Natury

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego rodzaju brownie ja jeszcze nie próbowałam ale z tym sosem to jeszcze nie jadłam. Chyba zrobię dziś brownie z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ i wtedy dorobię jeszcze jakiś dobry sos do niego. Wiem, że na pewno czekolada jest znaczącym składnikiem takiego ciasta.

    OdpowiedzUsuń