piątek, 7 października 2016

Bułki zapiekane z pieczarkami

Dzień dobry :)
Kochani dzisiaj trochę wspominek.
Jak co niektórzy wiedzą jestem rodowitą poznanianką :)
Gdy byłam mała często jeździłam z mamą na zakupy na Rynek Jeżycki.
Niedaleko rynku w kamienicy było takie okienko, w którym pani sprzedawała bułki z pieczarkami.
Oczywiście nigdy nie przeszłyśmy obok obojętnie.
Zawsze był przystanek i mała Kasia po drodze pyszną bułę szamała.
Co to był za smak.
Pamiętam do dzisiaj.
Teraz niestety takich okienek już nie ma dlatego w zaciszu domowym od czasu do czasu takie buły właśnie sobie robię :)

 
Bułki zapiekane z pieczarkami
 


 
 
Składniki
 
6 bułek (u mnie ciabatty)
15 dag żółtego sera
0,5 kilograma pieczarek
1 cebula
50 gram masła
sól do smaku
pieprz do smaku
 
 
Sposób przygotowania
 
Pieczarki opłukać i pokroić na plasterki. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Ser zetrzeć na tarce. W garnku rozgrzać masło i usmażyć na nim pieczarki z cebulą doprawiając solą i pieprzem. Wymieszać. Bułki naciąć z jednej strony tworząc kieszonkę. Tak przygotowane bułki nadziać usmażonymi pieczarkami. Na wierzchu posypać startym żółtym serem. Bułki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku 8 minut w 160 st C. Podawać bezpośrednio po przygotowaniu, najlepiej polane ketchupem.

4 komentarze:

  1. Coś dla mnie :D Uwielbiam takie rzeczy a bułeczki wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealne do zabrania do pracy lub do barszczu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadlam bulek w takiej formie, musze sprobowac

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadlam bulek w takiej formie, musze sprobowac

    OdpowiedzUsuń