wtorek, 5 kwietnia 2016

Ciasteczka ze skwarek

Kochani mam dla Was dzisiaj przepis, który w mojej rodzinie jest o lat.
Przepis na ciasteczka ze skwarek.
Pamiętam jak te ciasteczka piekła moja babcia.
Wkładała je do puszki i odkładała na półkę.
Było potem co podkradać przed obiadem :)

 
Ciasteczka ze skwarek
 


  
 
Składniki
 
0,5 kilograma mąki pszennej
25 dag skwarek
3 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru pudru
3/4 szklanki kwaśnej śmietany 18 %
olejek waniliowy lub śmietankowy
 
 
Sposób przygotowania
 
Wszystkie składniki przełożyć do miski. Dokładnie zagnieść na jednolite ciasto. Uformować wałek o średnicy 5 cm. Nożem odkrawać ciasteczka (plastry) grubości około 1,5 cm. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasteczka układać w odstępach. Piec 20 minut w 180 st C.

3 komentarze:

  1. Kasiu takie ciasteczka to dla mnie wspomnienie lat dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu takie ciasteczka to dla mnie wspomnienie lat dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ze skwarkami, to to przecież prawie obiad ;)

    OdpowiedzUsuń