poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Łatek

Dzień dobry :)
Nie wiem jak u Was ale u mnie poniedziałek to taki dzień, w którym muszę się rozkręcić.
Od 6.30 postałam sobie w kolejce, żeby zarejestrować córcię do lekarza (tak niestety w tym naszym kraju jest). Bidulka cały czas chora. Jakieś dziadostwo nie odpuszcza i trzyma ją. Obawiam się, że dzisiejsza wizyta skończy się antybiotykiem :(
Z przychodni skoczyłam do sklepu bo świeżutkie bułeczki na śniadanko dla mojego Skarba.
Ja już po śniadanku.
Kawka zrobiona i zaraz do kawki zjem kawałek pysznego ciacha.
Takiego jak robiła moja babcia.
Miłego dnia kochani Wam życzę :)

 Łatek






Składniki
 
CIEMNE CIASTO
 
250 gram masła
1 szklanka cukru
3/4 szklanki mleka
3 łyżki ciemnego kakao
4 jajka
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki dżemu z czarnej porzeczki
 
CIASTO SEROWE
 
0,5 kilograma sera twarogowego śmietankowego
2 jajka
3/4 szklanki cukru
1/3 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju
1 budyń śmietankowy
 
 
Sposób przygotowania
 
CIEMNE CIASTO
Masło, cukier, mleko i kakao przełożyć do garnka, wstawić na gaz i rozpuścić. Masę ostudzić. Następnie do ostudzonej masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, jajka oraz dżem z czarnej porzeczki. Wszystko razem dokładnie wymieszać.
 
CIASTO SEROWE
Ser przełożyć do miski. Dodać do niego cukier i ubijać mikserem do momentu, aż znikną grudki sera. Cały czas mieszając dodać jajka, mleko, olej oraz budyń (proszek). Wszystko razem dobrze wymieszać.
 
Blachę o wymiarach 25/36 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na tak przygotowaną blachę łyżką kłaść porcje masy serowej tworząc górki. Następnie zalać to ciemnym ciastem. Piec około 50 minut w 180 st C lub do tak zwanego "suchego patyczka". Po upieczeniu ostudzić. Wierzch można dowolnie udekorować np. kleksem z bitej śmietany.

7 komentarzy:

  1. pięknie się prezentuje! :) musi być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu ciacho super, porywam kawałek do kawki. A dla córci dużo zdróweczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uroczo się prezentuje po przekrojeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. napewno pyszne bo wygląda świetnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny! Mojej rodzince też by zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Kasiu , zycze wszystkim zdrowka, ciasto napewno pyszne , bedzie dobrze kazdy na tej ziemi ma przerozne zycie, choc chwilami patrzac na innych , myslimy ze maja Super zycie itd.......to zly sposob myslenia, choc czasami i ja tak myslalam, nie ma idealow i sami nimi nie jestesmy, mieszkam z rodzinke na obczyznie bardzo dlugo , nie planowalam przenigdy , kocham swoj kraj jest piekny tylko to wina ludzi ktorzy zyja soba , dlugi temat a teraz jest tak i tyle ze u mnie naprawde tego nie ma, wszystko zalezy od ludzi ........ wkleje pani strone jak tutaj jest, sa rozne sytuacje nie kazdy jest taki jak pisza, ja tez znam ludzi i ludzi jak wszedzie , ale inni mysla ze sa kokosy i kazdemu rzucane do domu, lekarz , zalezy ktory , to naprawde b. dlugi temat, pozdrawiam serdecznie , .to strona gdzie pisza wszyscy , nie wazne gdzie kto mieszka , polecam , dla mnie to niezrozumiale, bo jedyny narod ktory nie solidaryzuje sie na emigracji to http://www.wiatrak.nl/9943/chorowanie-w-holandii Polacy , inne sa ok ;

    OdpowiedzUsuń